Veelgestelde vragen
Mocht uw vraag niet voorkomen in onderstaande lijst of is uw vraag niet of onvoldoende beantwoord, dan kunt u ons bereiken op tel: 0518-411659 (bereikbaar op werkdagen ma t/m vr tussen 8:30 - 17:00 uur) of stuur uw vraag naar info@luchttotaal.nl.

Wie is Luchttotaal
We zijn een bedrijf dat gericht is op het leveren van installatie techniek
producten Luchttotaal is een onderdeel van Installatietechniek Totaal BV te Stiens een allround
installatiebedrijf dat al bijna 30 jaar in de omgeving van Leeuwarden zijn werk doet.

Bij ons kunt u zowel terecht als zelfstandig installateur of als particulier, voor alle
ventilatie onderdelen of voor complete ventilatieboxen. Dit alles
tegen bodemprijzen en levering door geheel Nederland.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen
Klik hier voor een duidelijke instructiefilm hoe u een bestelling plaatst.
Voor tekstuele uitleg hoe u een bestelling op cvtotaal.nl kunt plaatsen, klikt u hier.


 Levering

  • Grotere producten worden rechtstreeks vanaf de leverancier bij uw afleveradres afgeleverd.
  • Kleinere producten worden door TNT post op uw afleveradres afgeleverd.
  • De bestelling kan geleverd worden tussen 07:00 uur en 17:00 uur
    • Wanneer u niet thuis bent kunt u een briefje op de deur plakken met instructies voor de chauffeur ((bijv. bij buren leveren, in tuinhuisje afleveren))
  • Bij bestellingen met meerdere producten kan het voorkomen dat het door meerdere leveranciers wordt afgeleverd.
  • Leveringen worden aangeboden tot uiterlijk aan de deur, op de begane grond: u bent er zelf verantwoordelijk voor om, indien gewenst, de producten naar een hoger gelegen verdieping te brengen
  • Wanneer wij de producten versturen dient u vooraf te betalen
  • Wanneer u het product afhaalt kunt u contant of per pin betalen
  • Bij ketelmontage op locatie kunt u contant of per pin betalen

Bij het plaatsen van uw bestelling kunt u een voorkeursdag voor levering doorgeven. Wij leveren enkel op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 7:00 tot 17:00 uur. Het is niet mogelijk om een tijdstip vooraf aan te geven. U kunt zodoende niet bij de voorkeursdag levering ook nog een gewenst tijdstip doorgeven.
Uiteraard bieden wij u ook de mogelijkheid om een ander afleveradres door te geven. U kunt er zodoende voor kiezen om het pakket op uw werk te laten afleveren.


Betaalopties
Luchttotaal biedt u de volgende betaalmogelijkheden:

  • iDeal betaling: Snel en vertrouwd betalen middels uw eigen bank. Wanneer u de bestelling op werkdagen voor 16:30 uur met deze methode voltrekt, worden de producten binnen 24 uur bij u geleverd (tijdens werkdagen). Wanneer een product onverhoopt niet binnen 24 uur leverbaar is, zullen wij u hierover berichten. U heeft dan het recht om de order kosteloos te annuleren.
  • Bankoverschrijving: Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van ons een factuur in uw mailbox. Na ontvangst van uw betaling zullen wij zsm uw order gereed maken voor verzending. Wanneer u kiest voor deze betaalopties, bedraagt de gemiddelde levertijd 2-4 werkdagen (afhankelijk van de snelheid van uw betaling en uw bank).
  • Digitale acceptgiro via AfterPay: AfterPay voert voor luchttotaal.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij Luchttotaal.nl betalen met een digitale acceptgiro tot een bedrag van € 600 als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u betalen tot een bedrag van € 800. Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website. U betaald € 2,50 kosten over uw bestelling met acceptgiro.
  • Paypal: U betaalt via creditcard, bankoverschrijving of PayPal-tegoed dmv uw eigen PayPal-rekening.
  • Creditcard: Met de Creditcard betaalt u als klant achteraf via de Creditcardmaatschappij.
  • Contant: Wanneer u een product wenst af te halen uit het magazijn van Luchttotaal, kunt u contant betalen.

De genoemde prijzen op de website Luchttotaal.nl zijn inclusief BTW.

Wat is mijn (wettelijke) garantie?
Wanneer u een product bij ons aanschaft, gelden hiervoor de wettelijke garanties van de desbetreffende fabrikant. Wij als verkoper zijn verantwoordelijk: wanneer er zich binnen de garantietermijn een probleem voordoet (bijv. lekkage), kunt u zich tot ons wenden. Een product moet voldoen aan hetgeen u ervan mag verwachten. 


Aansprakelijk bij gevolgschade?
Wanneer een product welke u bij ons heeft aangeschaft niet volgens behoren functioneert, dan zijn wij als verkoper aansprakelijk en moet een defect worden hersteld. In praktijk betekend dit veelal dat, bijvoorbeeld in het geval van een lekkende radiator, de radiator omgeruild zal moeten worden. Dit zijn de zogenaamde conformiteitregels, oftewel uw wettelijke garantie.

Wanneer de radiator blijkt te lekken en u heeft hierdoor schade aan bijv. uw vloer, is conform deze conformiteitregels Luchttotaal aansprakelijk voor het gebrek zelf en dient de radiator dus vervangen te worden. Wanneer wij niet de radiator bij u hebben gemonteerd, betreft het hier dus een omruiling. De defecte radiator dient gereed te staan voor de chauffeur, zodat deze direct de nieuwe radiator kan afleveren en de beschadigde mee retour kan nemen.

Maar voor de schade welke de radiator heeft veroorzaakt (in dit voorbeeld de vloer), kan Luchttotaal niet worden aangesproken, maar de producent wel (art. 7:24 BW).

Er zijn wel eisen voordat er sprake is van productaansprakelijkheid. Zo moet er conform art 6:185 BW en 6:186BW sprake zijn van een zogenaamd veiligheidsgebrek. Dat houdt in dat het product niet de veiligheid biedt, die je zoals klant zou verwachten. Verder geldt voor materiële schade wel een ondergrens van € 500,-. (dit dient u te zien als een soort van eigen risico).

Luchttotaal zal uiteraard in het geval van deze productaansprakelijkheid meewerken aan uw ingediende klacht of schadeclaim, door u te helpen de producent (of haar gegevens) te vinden.

Om bovenstaande gegevens te verifiëren, klikt u voor de genoemde artikels op onderstaande links:
Artikel 7:24 BW
Artikel 6:185 BW
Artikel 6:186 BW


Kosten retourneren:
Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet voldoet aan uw verwachtingen, u achteraf toch een ander product benodigd bent of dat u bij nader inzien een bepaald product niet benodigd bent. U kunt dan gebruik maken van uw herroepingsrecht. Voor meer informatie klikt u hier.

Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient u zelf voor het retourneren van het product/ de producten te zorgen. De kosten van dit retourneren zij voor uw rekening. Onderstaand een schatting voor deze kosten:

- pakketten tot 10kg binnen het maximale formaat van 100x50x50cm bedragen € 6,75
- pakketten van 10 - 30kg binnen het maximale formaat van 176x78x58cm bedragen € 12,90 
- cvketels en/of radiatoren met een maximale hoogte van 600x110x2200mm bedragen € 35,- 
- voor grotere pakketten/ orders betaald u een palletplaats, hierbij dient u te denken aan circa € 65,-. 


Wat zijn mijn rechten wanneer het verkeerde product is geleverd?

Voordat de order verzonden wordt, krijgt u een bericht van ons. In dit bericht verzoeken wij u vriendelijk om de ontvangen producten te controleren op (mogelijke) (transport)schade. U dient dan tevens te controleren of dit het juiste/ bestelde product is. Het kan natuurlijk voorkomen dat per ongeluk het verkeerde product verzonden is. Wanneer u het verkeerde product of een beschadigd product heeft ontvangen, zullen wij dit zsm en in overleg met u, omruilen. Schade dient u te melden binnen 10 dagen na ontvangst van het product, wij verzoeken u ook om een verkeerd ontvangen product binnen dit termijn te melden. 
De wet geeft aan dat een klant een "redelijk termijn" na ontdekking heeft om deze foutieve levering te melden (let op! bij schade is dit termijn vastgesteld op 10 dagen). Een periode van 2 maanden wordt nog als redelijk beschouwt, maar een periode van 3 maanden is al te lang. Het zou immers gek zijn als u dit dan nog ontdekt, terwijl wij u in de bevestigingsmail verzoeken om binnen 10 dagen na ontvangt de order te controleren.

Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet voldoet aan uw verwachtingen, u achteraf toch een ander product benodigd bent of dat u bij nader inzien een bepaald product niet benodigd bent. U kunt dan gebruik maken van uw herroepingsrecht. Voor meer informatie klikt u hier.

Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient u zelf voor het retourneren en de bijbehorende kosten te zorgen, dit in tegenstelling tot ene verkeerde levering door ons.